Vis relatert innhold

En av fem har togbilletten på telefonen

NSBs billettapp

Like før jul passerte NSBs billettapp 1 million nedlastinger. Hvert femte kjøp gjøres nå i appen.

– Vi er glade for at så mange velger å bruke appen vår når de kjøper billett. Selvbetjente kunder er de mest fornøyde kundene vi har, sier leder for salgskanaler i NSB, Kristin Kjøge Jansson.

Hun forteller at hver femte NSB-billett nå kjøpes i appen, og at målet er å øke dette antallet til hver fjerde. - Det er et mål vi håper å nå allerede før sommeren 2015, sier Jansson.

Fornøyde app-brukere

Appen er den av NSBs salgskanaler med flest «svært fornøyde» brukere i en undersøkelse som er gjort.

Det er foreløpig flest brukere av appen i Oslo og Akershus, deretter Hordaland og Sør-Trøndelag. Hele 83 % av brukerne på Østlandet oppgir at de er fornøyde med appen, mens tallet for regiontogene er formidable 87 % fornøyde brukere.

– Men det er viktig å si at også de øvrige salgskanalene våre også scorer bra i undersøkelsen, understreker hun.

Slik kjøpes NSB-billetter

  • 20 prosent kjøper billetten på app
  • 20 prosent kjøper billetten på nsb.no
  • 35 prosent kjøper billetten på automat

De resterende 25 prosent er solgt via ulike betjente løsninger.

Les hele pressemeldingen på nsb.no.

Publisert: 05.01.2015, 11.51